MA Thesis (selection)

Caballero Aceituno, Yolanda:

  • Co-supervisor, with Dr. Antonio Bueno González, of the doctoral thesis “Issues within the Context of Second Language Acquisition (SLA). Sloughing off Latino Accent in English”, by Jorge Guillermo Albán González. University of Jaén (Spain), 2015.

Demetriou, Eroulla

  • Puerto Cabeza, José Manuel. “20th Century Málaga as Seen by English-speaking Writers: A Comparison of Selected Works”, Online Master on International English Studies, Universidad de Jaén, 2020.
  • Puerto Fernández, María Teresa. “The Influence of Conduct Books and Contemporary Feminist Literature on the Portrayal of Marriage on Three of Jane Austen’s Novels”, Online Master on International English Studies, Universidad de Jaén, 2019.
  • Molina Barranco, Alba María. “Shakespeare’s The Merchant of Venice: Acting and Learning English”, Máster de Profesorado en Enseñanza Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas, Universidad de Jaén, 2017.
  • Porcuna Martín, Beatriz. “Drama in the EFL Classroom: Adaptations of Shakespeare’s Hamlet”, Máster de Profesorado en Enseñanza Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas, Universidad de Jaén, 2016.
  • Sánchez Gómez, Rosario Concepción. “William Shakespeare in English Textbooks Used in the Spanish Educational System (1999-2011)”, Máster Universitario en Lingüística Aplicada a la Enseñanza de Inglés como Lengua Extranjera, Universidad de Jaén y FUNIBER (Fundación Universitaria Iberoamericana), 2011.

Díaz Pérez, Xavier

  • Agulló Pastor, Celia. “Language, gender and advertising: Is a picture worth a thousand words? Female role portrayals in advertising”, Online Master on International English Studies, Universidad de Jaén, 2017.
  • Benítez Alvarado, Paul. “Increasing speaking skills of Higher Education learners through CLIL projects in a non-English-speaking context”, Máster Interuniversitario en Enseñanza Bilingue y AICLE, Universidad de Jaén, 2018.
  • Leonova Leonova, Nadezna. “Food for thought: a corpus-based analysis of menu translation”, Online Master on International English Studies, Universidad de Jaén, 2019.
  • Pegalajar Sánchez, M. Victoria “Creating a subtitled video in the English language classroom”, Máster de Profesorado en Enseñanza Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas, Universidad de Jaén, 2018.
  • Fox, Lisa. “An exploration into the use of lexical Anglicisms in Spanish online advertisements”, Online Master on International English Studies, Universidad de Jaén, in progress.

Estrada López, Lourdes

  • Ángela González Huerres, “Hypenathed Self: Rupi Kaur’s Poetry of Love, Sisterhood and Identity to Take One’s Body Back.” Máster Universitario “OMIES”.
  • Laura Núñez Sánchez, “The Development of Critical Thinking and Its Inclusion in TEFL Classrooms”. Máster Universitario “OMIES”.
  • Francisco Javier Valverde Molina, “The Use of Storytelling for the Teaching of English in Early Childhood Education. A Didactic Proposal”- Máster Universitario en Enseñanza Bilingüe y Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras.

Ruiz Mas, José

  • Martínez Aguilera, Ana Isabel. “The Teaching of English through William Wordsworth’s Poetry”, Máster de Profesorado en Enseñanza Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas, Universidad de Granada, 2020.
  • Ríos García, Andrés. “Teaching Moral Values through the Mersey Poets”, Máster de Profesorado en Enseñanza Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas, Universidad de Jaén, 2020.
  • Santos Prado, Manuel. “Análisis descriptivista y comparative de las traducciones al español de “The Purlained Letter” de Edgar A. Poe por Borges, Bioy Casares y Cortázar”, Máster en Traducción Literaria, Istrad (Instituto Superior de Estudios Lingüísticos y Traducción), 2019.
  • Bachir Mohamed, Nayat. “Learning English through Macbeth: ‘Something Wicked This Way Comes’”, Máster de Profesorado en Enseñanza Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas, Universidad de Granada, 2018.
  • Suárez García, Francisco José. “Much to Do in 2º Bachillerato: William Shakespeare’s Much Ado about Nothing”. Máster de Profesorado en Enseñanza Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas, Universidad de Granada, 2015.

Valverde, Beatriz

  • Raquel Parra Nuñez. "Self-Assessment in Writing; an Experimental Analysis". Máster en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera, Universidad de Jaén, 2015.

  • Cristina Catalán Alcocer. "Descriptive Analysis of PAI’s Implementation in Navarre". Máster en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera, Universidad de Jaén, 2015.

  • Mercedes Moreno Jiménez. "Gamification as a Tool to Enhance Motivation and Participation towards Writing Skills". Máster in English Studies (OMiES)/Estudios ingleses (Online), Universidad de Jaén, 2017.

  • Inmaculada Ariza Carmona. "The Use of Lyrcistraining to Improve the Listening Skill". Máster in English Studies (OMiES)/Estudios ingleses (Online), Universidad de Jaén, 2018.
  • Ana Magdalena Valverde González. "From the Ministry of Truth to the Filter Bubble: Manipulation of Discourse in 1984 and The Loudest Voice". Máster in English Studies (OMiES)/Estudios ingleses (Online), Universidad de Jaén, 2020.